Klacht over een VIV-therapeut
Al onze leden zijn deskundige professionals en werken volgens onze praktijkcode. Toch kan het zijn dat je niet tevreden bent of andere verwachtingen had. Spreek hier in eerste instantie jouw therapeut op aan. Dit kan mondeling of schriftelijk. Kom je er samen niet uit of blijf je ontevreden, dan kun je een klacht bij ons indienen. Wij hebben hiervoor een Klachtenreglement. Je kan je klacht telefonisch of per mail indienen.
Na het indienen van jouw klacht, neemt de klachtcontactpersoon van de VIV contact met je op. Deze persoon kan je eventueel door verwijzen naar een onafhankelijke klachtfunctionaris. Lukt het met zijn/haar hulp niet jouw klacht op te lossen, dan kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie.
Als de klacht bestemd blijkt voor de tuchtrechter, dan treedt het Reglement voor Tuchtrecht in werking.
Met het stroomschema Klachtrecht in de zorg zie je het verloop van je klacht. Een klacht over zorgverlening in het kader van WLZ – Wet Langdurige Zorg, ZVW – Zorgverzekeringswet of een alternatief genezer volgt een andere lijn dan een klacht richting hulpverlening in het kader van de Jeugdwet of WMO – Wet Maatschappelijke Ondersteuning.