Onze bestuursleden
Wij vinden het belangrijk dat we onze zaken goed geregeld hebben. Naast bestuursleden die zich bezighouden met bijvoorbeeld scholing, PR of zorgverzekeraars, hebben wij ook verschillende commissies.
Wij vinden het belangrijk dat we onze zaken goed geregeld hebben. Naast bestuursleden die zich bezighouden met bijvoorbeeld scholing, PR of zorgverzekeraars, hebben wij ook verschillende commissies.
Rob Moeke: voorzitter | Zorgverzekeraars PR en externe contacten
Lid van de VIV sinds: Lid sinds 2010 en bestuurslid sinds 2012.
Quote: “Meer samenwerken bevordert onze gezondheid(szorg)”.
Wat zijn jouw taken binnen het bestuur: Ik doe de PR en onderhoud contacten met de meeste verzekeraars om de erkenning van onze beroepsvereniging te handhaven en te versterken. Namens de VIV zit ik in het bestuur van de CAMCoop en ben coördinator bij de RBCZ.
Waar ben je trots op bij de VIV? Dat de VIV vooroploopt in de professionalisering van onze beroepsgroep. Dat de VIV het lef heeft om een onafhankelijke koers te varen en respect afdwingt.
Hoe draagt de VIV bij aan jouw persoonlijke ontwikkeling? Door mijn werk voor de VIV kom ik in contact met veel mensen met uiteenlopende achtergronden. In mijn behoefte om daarbij aan te sluiten kan ik mijn wereldmodel laten groeien.
Wat is belangrijk in jouw werk bij de VIV? Dat we als bestuur samenwerken met dezelfde doelen voor ogen. En dat we openstaan voor feedback en de bereidheid hebben om constant van elkaar te leren.
Wat doe je naast je werk voor de VIV? Ik maak al jaren deel uit van verschillende besturen bij een zorgverzekeraar, de CAMCoop en de ledenraad van de Rabobank . Daarnaast ben ik buitengewoon coördinator bij RBCZ. Er is nu geen tijd meer om te coachen of te trainen. Als ik echt vrij ben, ga ik graag hardlopen, met mijn echtgenote naar een filmhuis of lange wandelingen maken in de natuur.
Je kunt Rob bereiken via e-mail
Ellen Roderkerken: Secretaris | Leden, (na)Scholing & Toelatingen
VIV Ambassadeur en Algemeen Bestuurslid sinds november 2019 en secretaris i.o sinds oktober 2022
Wat zijn jouw taken binnen het bestuur? Als rechterhand cq assistent van de secretaris houd ik me bezig met de inhoud van de nieuwsbrieven, het up-to-date houden van het handboek, de marketing, het schrijven van blogs, de screening van nieuwe leden en de voorzitter ondersteunen bij juridische vraagstukken en verzekeringen. Daarnaast zal ik vanaf 2020 opgenomen worden in het visitatie team.
Waar ben je trots op bij de VIV? De professionaliteit van de organisatie en de deskundigheid van de leden. Dat de VIV ondanks alle bewegingen die er in het complementaire veld zijn trouw blijft aan haar missie om de kwaliteit van leven voor mensen voorop te stellen door actief de complementaire zorg in Nederland op de kaart te zetten samen met alle leden.
Hoe draagt de VIV bij aan jouw persoonlijke ontwikkeling? Ik word uitgedaagd in mijn Pipi Langkous principe “ik heb het nog nooit gedaan en ik denk het te kunnen”. Mijn drijfveren zijn “de hoe dan en de waarom” te ontdekken. Daardoor doe ik steeds weer nieuwe dingen en wordt mijn kennis vergroot. Het leven is één grote leerschool en daarin wil ik me graag blijven ontwikkelen. Het is een uitdaging om als buitenstaander de in- en outs van de VIV als organisatie te leren kennen. Het contact met de kandidaat-leden en de leden zorgt voor de verbinding. Het voelt als een warm bad.
Wat is belangrijk in jouw werk bij de VIV? De leden en de professionaliteit van de vereniging zijn voor mij het belangrijkst. Snel kunnen anticiperen, korte lijntjes, vertrouwen en transparantie zijn essentieel. En daar waar nodig de puntjes op de i zetten.
Wat doe je naast je werk voor de VIV? Ik werk als internationaal gecertificeerd NLP-trainer bij opleidingsinstituut Aago. Daarnaast in mijn eigen bedrijf Gewoon ELLEN als coach/adviseur/trainer in het bedrijfsleven met als specialisatie burnout en stresspreventie en businesscoaching. Steeds meer word ik gevraagd voor preventieve coaching en begeleiding om op die manier uitval door stress en burnout te verminderen of zelfs te voorkomen. Ook geef ik communicatie- en sales trainingen. In mijn vrije tijd ben ik in de natuur te vinden en als het even kan dan laad ik mij het liefst op door in de bergen te lopen.
Je kunt Ellen bereiken via e-mail
Laurien van Egeraat: penningmeester | Beheer penningen en organisatie activiteiten | Practice Based Werken
Lid van de VIV sinds: Lid sinds 2015 en bestuurslid sinds mei 2024.
Wat zijn jouw taken binnen het bestuur? Als penningmeester ben ik verantwoordelijk voor de financiën van de vereniging. Daar hoort onder andere bij: het controleren en betalen van facturen, het innen van de lidmaatschapsgelden, het voorbereiden en uitvoeren van het financiële beleid en het opstellen van begrotingen en jaarrekeningen.
Waar ben je trots op bij de VIV? In de eerste plaats vind ik de eisen waaraan je moet voldoen om lid te zijn van de VIV een garantie voor kwaliteit. We kunnen deze kwaliteit nog verhogen door goed overleg met de leden en de RBCZ. Belangrijk is alternatieve behandelwijzen uiteindelijk dezelfde plek te geven als de reguliere. En daar levert de VIV een bijdrage in. Het zou overigens mooi zijn als wetenschappelijk onderzoek daar een rol in speelt. In de tweede plaats ondersteunt de VIV de leden op allerlei gebieden, met informatie over nieuwe wetgeving, scholing, zorgverzekering en contacten met zusterorganisaties. Het blijft in ontwikkeling en zo hoort het ook.
Hoe draagt de VIV bij aan jouw persoonlijke ontwikkeling? De verplichting tot bijscholing, waarin ik de beste kwaliteit probeer te vinden, geeft mij steeds weer verdieping van inzichten. En de situatie in de zorg in Nederland, waar ik nu in het bestuur dichterbij zit dan eerst, maakt dat ik hoop dat serieuze alternatieve therapievormen meer kans krijgen: goedkoper, beter voor het moeder aarde en vaak beter voor de patiënten of cliënten, ook als die aanvullend worden toegepast op reguliere vormen van therapie. Dat nastreven hoort bij die persoonlijke ontwikkeling.
Wat is belangrijk in jouw werk bij de VIV? Het beheren van het geld van de vereniging is mijn primaire verantwoordelijkheid en dus mijn aandachtspunt. Door onder andere geld worden ook bij de VIV dingen mogelijk. Wordt het geld doelmatig aangewend? Dat in de gaten houden en bijsturen is mijn taak.
Wat doe je naast je werk voor de VIV? Al 12 jaar werk ik als psychosociaal therapeut, coach en mediator bij de Eerlijkheidsfabriek, mijn eigen praktijk. Ik doe dit vanuit mijn kernwaarden antroposofie en neuro-linguïstisch programmeren (NLP), in het kader van Ken Uzelve, het opschrift van de Apollo-tempel in het oude Delphi. Mijn hoofdvestiging is Hilversum, tegelijk werk ik ook vanuit Arnhem, Amsterdam, Den Haag en Enschede. Om een goede coach, mediator en psychosociaal therapeut te zijn, vind ik dat ik in de eerste plaats mezelf moet scholen. Dus in golven doe ik daaraan, ook door te lezen, zoals bij het perioden- onderwijs op Vrije Scholen- jezelf gedurende een periode dingen te leren en het daarna laten bezinken. Verder houd ik erg van kleuren, in kunstwerken, in bloemen, maar ook in de klankkleur van muziek. Ik ben vroeger klassiek musicus geweest in een professioneel orkest en kan daar nog steeds erg van genieten. Ik ben een tijd bestuurslid geweest bij een middelgrote dierenbeschermingsorganisatie en ben daar extra geïnteresseerd geraakt in dieren: ik heb een kat, maar kan me ook afvragen: wat gaat er door een vogel heen wanneer hij zijn keel uit zijn lijfje fluit?
Je kunt Laurien bereiken via e-mail
Algemeen Bestuurslid 1
VACANT
Algemeen Bestuurslid 2
VACANT
Visitatiecommissie: Voorzitter Marjon van Westing , Marcella Westland, Rianne Zandee, Ellen Roderkerken en Renie Rieffe.
Toelatingscommissie: Voorzitter Ellen Roderkerken met commissieleden Monique van Loon, Inge Molin en Renie Rieffe.
Denktank: Voorzitter vacature vacant diverse leden (wisselend)
Vertrouwenspersoon: Monique Voulon
Klachtcontactfunctionaris: Gretha Braakhekke
Heb jij interesse bij te dragen? Commissielid, redactie, project, bestuurslid?
Stuur dan een mail naar info@vivnederland.nl.